Waarom de tafel van 14?
Op veel scholen worden de naast de tafels van 1 t/m 10 ook de tafels van 11 tot en met 15 aangeboden. Ze zijn behoorlijk lastig om aan te leren, maar welk nut dien je er eigenlijk mee?
Op veel scholen worden de naast de tafels van 1 t/m 10 ook de tafels van 11 tot en met 15 aangeboden. Ze zijn behoorlijk lastig om aan te leren, maar welk nut dien je er eigenlijk mee?
Nieuws |
Toen ze 9 jaar was tekende ze zZiep en samen met haar oma wist ze haar tekening om te toveren tot een echte knuffel. Het zaadje was gepland.
Ook ik moet regelmatig mijn kennis vergroten. Zo heb ik onlangs een cursus gevolgd die ging over de onderwerpen Wet passend onderwijs en de Jeugdwet. Kernvisie methode zit in het grijze gebied tussen deze twee onderwerpen.
Twee jaar geleden vroeg ik aan mijn teamleider of ik de opleiding tot Kernvisiecoach mocht doen. Toen ik haar de website met uitleg liet zien, keek ze me een beetje verbaasd aan: “Maar Jozefien… je werkt toch niet op een basisschool?” En dat klopt. Mijn doelgroep is een stukje ouder. Ik geef les aan hbo-studenten van de opleiding Communicatie. Graag vertel ik jullie over mijn ervaringen met deze prachtige doelgroep.
Uit de praktijk | Schoolsysteem
Met dank aan Anna, die mij mailde en onder mijn aandacht bracht dat wij zo vaak het woord leerproblemen gebruiken. Of dat niet anders kon.
“Nathanja, zou je daar een stukje over willen schrijven?“
“Eh, waarover precies?”
“Nou dat wat je net vertelt, daar lopen meer coaches tegen aan.”